Kommunekvittering

Udfordringer med at sende kommunekvitteringer

Löst

Kære brugere af EG Selvbetjening og EG Smart Designer

Udfordringen med fremsendelse af kvitteringer er løst (siden 2/10). Vi forsætter med at undersøge hvordan vi igen kan sikre at kvitteringer, invitationer, mm. er webtilgængelige og melder ud herom snarest.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Övervakar

Kære brugere af EG Selvbetjening og EG Smart Designer

Vi kan hermed bekræfte, at sagerne fra EG Selvbetjening og EG Smart Designer er fremsendt som forventet til jer. EG Selvbetjening og EG Smart Designer kører igen som forventet.

Der er dog et par enkelte sager (11 sager), som forsat oplever udfordringer. Disse er vi ved at håndtere manuelt og melder ud om disse, så snart vi har en status herfor. Vi kontakter de kommuner, der er berørte af dette.

Vi forsætter samtidigt vores undersøgelse af hvordan vi igen kan tilbyde webtilgængelige kvitteringer inden for nær fremtid.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Övervakar

Tilbagerulningen af EG Selvbetjening og EG Smart Designer er overstået. Vi arbejder videre på at rette udfordringen i vores testmiljøer.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Problem identifierat

Vi foretager tilbagerulningen i dag kl. 16:30 - vi opdaterer alle selvbetjeningsforløb med besked herom.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Problem identifierat

Kære brugere af EG Selvbetjening og EG Smart Designer

Vi må desværre konstatere, at vores seneste release med webtilgængelige kvitteringer har resulteret i udfordringer med dannelse af enkelte kvitteringer til både borger og kommune i nogle sager. Borgeren vil i disse sager have oplevet at få en fejlbesked, når de har forsøgt at signere forløbet. Derfor ser vi at mange af dem har forsøgt at søge igen, hvor de ofte er kommet igennem.

På baggrund af ovenstående udfordring bliver vi nødt til at rulle den seneste release af EG Selvbetjening og EG Smart Designer tilbage. Det betyder, at kvitteringer og invitationer ikke længere vil være webtilgængelige i EG Selvbetjening og EG Smart Designer. Manglende webtilgængelighed på kvitteringer og invitationer er selvfølgelig et problem, men det vurderes at være en større udfordring, at disse ikke altid kommer frem til jer samt at borger/virksomhed til tider oplever ikke at kunne underskrive selvbetjeningsforløb.

De sager, der har været berørt af denne udfordring, vil efter tilbagerulningen af releasen, blive fremsendt løbende. Vi forventer at være i mål med dette i løbet af natten. I bedes være opmærksomme på, at nogle borgere/virksomheder har forsøgt at ansøge flere gange, hvorfor der kan opleves dubletter i sagerne med forskellige sags ID’er.

Parallelt med tilbagerulningen foretager vi en undersøgelse og rettelse af vores tredjeparts service, der sikrer webtilgængelige kvitteringer og invitationer i EG Selvbtjening og EG Smart Designer med henblik på igen at kunne tilbyde disse i vores produktionsmiljø.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Problem identifierat

Det ser pt. ud til, at fejlen ligger i den 3. partskomponent, som gør kvitteringerne webtilgængelige. Der bliver afsluttet mange kvitteringer korrekt, men enkelte fejler desværre.

Vi fortsætter analysen med højeste prioritet.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Problem identifierat

Vi arbejder fortsat på opgaven. Vi beklager de gener, som dette medfører for jer og henviser til vores tidligere anbefaling om at fremsøge tidskritiske sager manuelt i administrationmodulet.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Problem identifierat

Kære brugere af EG Selvbetjening.

Vi oplever i øjeblikket udfordringer med at fremsende kommunekvitteringen til jer. Vi arbejder på at løse udfordringen med højeste prioritet.

Vi anbefaler, at I fremsøger tidskritiske sager direkte i EG Selvbetjening Administration imens vi fejlretter.

Vi kommer med en ny opdatering om 1 time medmindre udfordringen er løst inden.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/